جهت تماس با ما اینجا کلیک کنید  ( یا به 09120035133 پیامک بدید )

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند بین المللی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند بین المللی تحت سیستم مادرید اعلامی سامانه سازمان ثبت برند به شرح زیر است :

  1.  نامه درخواست جهت ثبت بین المللی علامت خطاب به اداره ثبت علائم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر
  2. معرفی نامه برروی سربرگ شرکت همراه با امضاء مدیران و دارندگان حق امضاء همراه با مهرشرکت (اشخاص حقوقی) و درصورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری
  3. کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضاء شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (اشخاص حقوقی) و ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی (اشخاص حقیقی) و درصورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری .
  4. اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری درایران جهت رؤیت و کپی آن جهت ضبط  در پرونده یا ارائه کپی مصدق گواهی ثبت علامت تجاری .
  5. تکمیل فرم مخصوص لاتین پس ازمشخص شدن کشورهای موردنظرمتقاضی
  6. برگه محاسبه هزینه ها همراه با مهروامضاء متقاضی ( Fee Calculation )
  7. رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین المللی ( پس ازدریافت معرفی نامه از اداره جهت مراجعه به بانک ملی - شعبه عباس آباد )
  • ضمنا" به کلیه متقاضیان محترم ثبت بین المللی توصیه میگردد از واریز هزینه های ثبت بین المللی مربوطه قبل از تکمیل و تائید فرم مربوطه توسط اداره ثبت علائم تجاری جدا" خودداری فرمایند.

مراحل تقاضای ثبت بین المللی علامت :

پس ازمشخص شدن کشورهای مورد درخواست متقاضی جهت ثبت بین المللی بسته به اینکه کشورهای مورد درخواست صرفا" تحت نظام موافقتنامه یا پروتکل یا هردو آنها می باشند، متقاضی بایستی نسبت به پرکردن یکی ازفرمهای MM1, MM2,  یا   MM3  مربوطه براساس گواهی ثبت مبداء اقدام نماید .

اول متقا ضی بایستی کلیه اطلاعات درخواستی اعم از نام و نشانی مالک علامت (اعم ازحقیقی یا حقوقی)، علامت مورد درخواست مطابق خصوصیات مندرج در ثبت مبداء اعم از ذکر رنگ و اجزاء علامت و غیره ، کالاها و خدمات مورد نظرو سایراطلاعات درخواستی  را در فرم مربوطه عینا" مطابق گواهی ثبت مبداء پر کرده و به همراه سایرمدارک ذکر شده در ذیل به اداره مالکیت صنعتی تسلیم نماید .

 اداره مزبور پس از بررسی کارشناس، موارد اشکال را به متقاضی اعلام تا نسبت به رفع آنها دراسرع وقت اقدام نماید. سپس متقاضی بایستی فرم تصحیح شده را درسه نسخه به اداره تسلیم نموده و پس از تائید و امضاء فرمهای مزبور توسط اداره مالکیت صنعتی نسبت به پرداخت هزینه های ثبت بین المللی که قبلا" در سایت WIPO محاسبه گردیده اقدام نماید. درنهایت، متقاضی شخصا" بایستی نسبت به ارسال نسخه ای از فرم تائید شده به همراه اصل فیش پرداختی (SWIFT) به دفتر بین المللی وایپو اقدام نماید.

 اسامی کشورهای عضو  سیستم  مادرید (ثبت بین المللی علائم تجاری)

1. آنتیگوا و باربادو             19. جمهوری چک           37. ایران                      55. ماداگاسکار                73. سان مارینو

2. آلبانی                       20. آلمان                      38. ایسلند                    56. مقدونیه             74. سائوتومه و رینسپ

3. ارمنستان                    21. دانمارک                   39. ایتالیا                     57.  مغولستان                 75. سوریه

4. بن ایر                        22. الجزیره                   40. ژاپن                        58. موزامبیک                   76.  سوازیلند

5.. اتریش                       23. استونی                  41. کنیا                        59. نامیبیا                       77. تاجیکستان 

6. استرالیا                        24. مصر                       42. قرقیزستان               60 . نروژ                         78- ترکمنستان

7. آذربایجان                    25. اتحادیه اروپا             43. کره جنوبی               61. عمان                        79 -ترکیه

8 . بوسنی و هرزه گوین    26. اسپانیا                    44. کره شمالی              62. لهستان                   80.. اوکراین  

9. بلغارستان                   27. فنلاند                     45. قزاقستان                63. پرتقال                       81. -آمریکا

10. بحرین                      28. فرانسه                      46. لیختن اشتاین         64. رومانی                      82. اوزبکستان

11. بوتان                        29. انگلستان                 47. لیبریا                     65. صربستان                   83.. ویتنام

12. بوتسوان                   30. گرجستان                  48. لسوتو                   66.  روسیه                      84.. زامبیا       

13. بنلوکس                    31. غنا                          49. لیتونی                  67. سودان                        85.. کوراکائو

14. بلاروس                     32. یونان                         50 .لتونی                    68 . سوئد                        86. سینت مارتین

15. سوئیس                    33. کرواسی                 51 . موروکو                  69. سنگاپور       

16. چین                         34. مجارستان                52 .موناکو                   70. اسلوونی 

17. کوبا                          35. ایرلند                      53 . مولداوی               71. اسلوواکی 

18. قبرس                       36. ---                         54  . مونته نگرو            72. سییرالئون 

روند بررسی فرم اظهارنامه در دفتر بین المللی : 

درصورت وجود هرگونه نقص یا ایراد در اظهارنامه بین المللی خواه مواردیکه میباست توسط متقاضی تصحیح گردد و خواه از جانب اداره مبداء،‌ دفتر بین الملل ایرادات و نواقص را برای هر دوطرف ابلاغ خواهدنمود. نواقص مندرج در اظهارنامه بین المللی عمدتاً عبارتند از:‌ ایرادات مربوط به درج طبقه کالاها وخدمات و یا مبهم و نامفهوم بودن آنها .

لازم به ذکراست که در مورد اول درصورت عدم پاسخگوئی ظرف مدت مقرر 3 ماه ازتاریخ ابلاغ به دفتر بین از جانب اداره مبداء (متقاضی نمیتواند با دفتر بین الملل ارتباط مستقیم داشته باشد) طبقه پیشنهادی دفتر بین الملل منظور خواهد شد وهزینه ناشی ازاصلاح طبقات کالاها وخدمات نیز محاسبه و درصورت عدم پرداخت به موقع آن، اظهارنامه بین المللی ترک شده تلقی خواهد شد. چنانچه ایراد درخصوص ابهام و نامفهوم بودن کالاها وخدمات باشد،‌ دفتر بین الملل بموجب بند یک ازماده سیزده آئیننامه، مورد را به متقاضی و اداره مبداء ابلاغ مینماید تا نسبت به تصحیح آن اقدام نمایند.‌  

ایرادات و نواقص مورد تصحیح توسط اداره مبدأ  

مواردی از ایراداتی که در ذیل آمده است میبایست ظرف مدت 3 ماه ازتاریخ ابلاغ  از جانب متقاضی  و اداره مبداء‌ بر طرف و به دفتر بین الملل ارسال گردد درغیر اینصورت اظهارنامه بین المللی ترک شده تلقی خواهد شد :‌

  • کسری مبلغ هزینه ثبت بین المللی پرداخت شده با میزان محاسبه شده در برگه محاسبات،‌ دراین صورت متقاضی بایستی نسبت به پرداخت کسری هزینه  مزبور اقدام و طی نامه ای واریزمبلغ پرداختی را به همراه رسید مربوطه به دفتر بین المللی اطلاع دهد .
  • نواقص دردرج اطلاعات مربوط به متقاضی یا نماینده وی مشروط براینکه امکان ارتباط با آنها میسر باشد ؛
  • نواقص دردرج اطلاعات مربوط به اظهارنامه مقدم که حق تقدم در آن ذکر و ادعا شده است ؛
  • نواقص مربوط به نمونه علامت بویژه ناکافی بودن اندازه علامت و یا الصاق نبودن نمونه رنگی ؛
  • املاء علامت با توجه به تلفظ اصلی آن به لاتین دراظهارنامه بین المللی درج نشده باشد ؛
  • نواقص مربوط به نحوه درج محدودیت کالاها در خصوص یک یا چندین کشور طرف قراداد تعیین شده و عدم پرداخت هزینه های مربوطه
آخرین ویرایش در پنج شنبه, 18 خرداد 1402 13:25
نظرات (0)
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد
سوال یا نظر خود را بنویسید
Posting as Guest
×
0  کاراکتر ها
Suggested Locations