از سال 1402 کلیه امور ثبت شرکت ، تغییرات شرکت و پلمپ دفاتر تجاری و ... برای ثبت نهایی نیاز به امضای الکترونیک دارند ، در صورتی که امکان امضای الکترونیک از طریق نرم افزار و تلفن همراه امکانپذیر نباشد ، بهترین گزینه برای انجام امضای الکترونیک اخذ توکن است که همان امضای الکترونیک سخت افزاری است ، به عبارت دیگر اگر شما متقاضی امور ثبتی باشید و نیز به امضای الکترونیک داشته باشید برای امضای سند خود بایستی حتما از یکی از دو روش نرم افزاری یا سخت افزاری امضای الکترونیک سند خود را انجام دهید تا کار ثبتی شما ثبت نهایی شود .
مراحل اخذ توکن اداره ثبت در تهران
برای اخذ توکن از اداره ثبت تهران ، معمولا باید مراحل زیر را طی کنید :
- ثبتنام در سامانه : ابتدا باید وارد سامانه الکترونیکی اداره ثبت ( سامانه ثبت من ) شوید . لینک این سامانه معمولا در سایت رسمی اداره ثبت یا سایتهای مرتبط موجود است .
- ایجاد حساب کاربری : اگر قبلا حساب کاربری نداشتهاید ، باید برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. این شامل وارد کردن اطلاعات شخصی و تماس میشود .
- ثبت درخواست توکن : که میتواند نرم افزاری از طریق تلفن همره اندروید یا سخت افزاری از طریق مراجعه به مراکز معتبر صدور توکن و دفاتر اسناد رسمی باشد .
- پرداخت هزینهها : در هر صورت نیاز است هزینههایی برای صدور توکن یا درخواستهای قانونی پرداخت کنید. پرداخت این هزینهها معمولا از طریق درگاههای الکترونیکی انجام میشود .
- دریافت توکن : پس از طی مراحل ثبتنام و پرداخت ، توکن مربوطه به شما اختصاص داده میشود ، در برخی موارد ممکن است توکن به صورت فیزیکی به شما تحویل داده شود ، اما بیشتر اوقات این توکن به صورت الکترونیکی و از طریق حساب کاربری شما قابل دسترسی است .
- استفاده از توکن : با داشتن توکن ، میتوانید درخواستهای خود را در سامانههای مرتبط با ثبت شرکتها ، ثبت علائم تجاری ، اسناد رسمی و ... پیگیری کنید .
مراحل دریافت توکن سختافزاری از دفاتر اسناد رسمی
ابتدا بایستی مدارک مورد نیاز شامل : کارت ملی ، شناسنامه ، شماره تماس و آدرس ایمیل معتبر ، اطلاعات شغلی و شناسایی ( در صورت لزوم ) را آماده کنید . سپس به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید که خدمات مربوط به صدور توکن سختافزاری را ارائه میدهند و بعد در دفتر اسناد رسمی ، درخواست خود را برای دریافت توکن سختافزاری ثبت کنید. معمولا این درخواست به منظور امضای الکترونیکی برای انجام امورات حقوقی و اداری و ثبتی است .
پس از ثبت درخواست ، هزینههای مربوطه را پرداخت کنید هزینه صدور توکن بستگی به نوع خدمات دفتر دارد . پس از طی مراحل اداری و پرداخت هزینه ، توکن سختافزاری به شما داده میشود . این توکن معمولا به صورت یک دستگاه کوچک USB یا کارت هوشمند است که برای امضای دیجیتال به کار میرود ، می توان از آن به عنوان کلید امور ثبتی نیز تعبیر کرد .
شما می توانید برای اخذ توکن با کارشناسان ما در ثبتاد تماس بگیرید تا به صورت کامل شما را راهنمایی کنند و نسبت به اخذ قانونی توکن برای شما اقدام کنند .