جهت تماس با ما اینجا کلیک کنید  ( یا به 09120035133 پیامک بدید )

نود نکته طلایی در فروش و بازاریابی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

فروش و بازاریابی درسته هردو در یک خانواده بزرگ شدن و سر یک سفره نشستن اما کاملا ویژگی های متمایزی نسبت بهم دارند . فروش یعنی ، افراد رو به محصولی که قرار است بفروشیم علاقه مند کنیم . فروشنده وظیفه دارد ارتباط سازی کند تا این علاقه تبدیل بشود به فروش اما بازاریابی یعنی همه روش ها و تکنیک هایی که باعث میشه مشتری به محصول علاقه مند شود . بله دقیقا باید 4 بار دیگه  2 جمله قبل رو بخونی تا کامل درک کنی!!! در اکثر شرکتهای کوچک این دو مقوله را یکسان در نظر میگیرن اما قطعا برای رسیدن به نتیجه ایده ال باید این دو تیم کنار هم و با یک هدف فعالیت هوشمند داشته باشند. بازاریاب ها برای یافتن علایق مشتری ها باید بازار را تحلیل و آنالیز کنند .

نکات طلایی در فروش

  1. شناخت محصول : ابتدا باید محصولمان را به خوبی بشناسیم و از مزایای آن نسبت به سایر رقبا آگاهی داشته باشیم

  2. شناخت رقبا : معایب و قیمت محصولات مشابه را بشناسیم و با محصول خود مقایسه کنیم

  3. دیدگاه مثبت :با این هدف که دارید نیاز مشتری را با فروش محصول خود برطرف میکنید ، مشتاقانه ارتباط بگیرید و دلسوزانه مشاوره و راهنمایی کنید

  4. شناخت مشتری : باید بازار هدفمون را دسته بندی کنیم تا بتوان مشتری وفادار خودمون را شناسایی کنیم

  5. مدیریت زمان : باید بهترین زمان برای مکالمه را پیدا کنیم و شانس فروش را به حداکثر برسانیم . بعنوان مثال باید بدانیم مشتری ما چه تایمی وقت آزادتری داره تا با کمال خونسردی به صحبت ما گوش دهد

  6. ارتباط موثر با مشتری : لبخند بزنیم و صادقانه و مشتاقانه و گرم و صمیمی محصول خود را در جعت رفع نیاز آنها توصیف کنیم

  7. سوالات هوشمند : باید بتونیم سوالهای هوشمندانه و به قولی دقیقا دست بزاریم رو پیدا کردن نیاز مشتری و اون نیاز رو بتونیم بزرگتر وصف کنیم 

  8. خوب گوش دادن : باید باید شنونده خوبی باشیم تا خوب درک کنیم و همدل باشیم

  9. اعتماد سازی : باید محصول با کیفیت را به قیمت منصفانه داد تا این اعتناد و رضایت تبدیل به وفاداری مشتری شود

  10.   هدفمند باشیم : باید گفتگویی هدفمند ایجاد تا به پایان دلخواه برسیم

  11. نظم : از قبل برنامه ریزی و سعی کنید با نظم پیش برید و جزئیات را حتما یادداشت کنید

  12.  مطالعه : باید برای آموزش دیدن مطالعه کرد و زمان گذاشت تا تبدیل به فروشنده موفق شد

  13. شناخت مشکلات احتمالی : باید بتوان همه عوامل و چالش هایی ممکن را بررسی و راه حل رفع آن مشکلات را یافت

  14. انگیزه شخصی : انگیزه های شخصی قوی در خود ایجاد تا در ادامه مسیر نا امید نشوید

  15. رفاقت با مشتری : قطعا وقتی روابط صمیمی ایجاد شود و رفاقتی پیش بروید ، مشتری به این اعتماد و باور می رسد که شما دلسوز او خواهید بود و قراره به او کمک کنید

  16. آنالیز موفقیتها و شکستها : برای رسیدن به موفقیتهای مستمر باید رمز رسیدن به موفقیت و علل شکست مشخص شود تا در جهت پیشرفت گام برداشت

  17. نخفیف به مشتریان وفادار : بعنوان مثال به ازای خرید های بعدی گیفت دهید و یا کارت تخفیف برای خرید بعدی هدیه دهید و یا کد تخفیف بدهید

  18. برای وقت خود و مشتری ارزش قائل شوید : مثبت و خلاصه و شسته رفته و کوتاه صحبت کنید

  19. شناسایی نیاز مشتری : خوب گوش بدهید و نکات را یادداشت

  20. عواقب عدم رفع نیاز مشتری را شفاف توضیح دهید

  21. به جای یافتن مشتری های جدید میتوان ، محصولات بیشتر را به مشتریان وفادار قبلی فروخت

  22. تیم سازی جهت مشارکت در فروش

  23. از بازاریابی تلفنی غافل نشویم

  24. نقش موثر تبلیغات حرفه ای در فروش را جدی بگیریم

  25. پیگیری به موقع : نباید مشتری را به حال خود رها کرد باید در همان روزهای اولیه با او مجدد ارتباط گرفت

  26. اولوبت بندی محصولات برای فروش  با توجه به تعداد محصولات و میزان تقاضا برای محصولات

  27. روی محصولی مانور بدیم که سود بیشتری برایمان دارد

  28. فروش مکمل : وقتی اولین فروش نهایی شد حالا شروع کنید محصولات جانبی و مکمل را معرفی کنید

  29. نقش مهم زبان بدن . باید خود را باور داشته باشیم تا گفته هایمان با چشمهایمان و ... همسوی هم باشند

  30. تماس چشمی : چشمها همیشه همه چیز را میگویند بی آنکه حرفی بزنند

  31. مشتری را مجذوب خود کنید

  32. پس از فروش حتما نظرات و پیشنهادات مشتری را ثبت کنید

  33. همدل بودن با مشتری

  34. انعطاف در فروش

  35. ارائه نمونه های رایگان

  36. به کارکنانتان مثله همکار نگاه کنید نه رده سازمانی پایین تر !!!!

  37. کارکنان مهم ترین سرمایه گذاری بلند مدت شما هستند . قدرشون را بدانید :)

  38. ارائه خدمات پس از فروش قوی

  39. از انتقادات مشتریان نسبت به خودمان درس بگیریم

  40. سعی کنیم مشاوری دلسوز باشیم تا فروشنده ای قهار

  41. شفاف و صریح صحبت کنیم

  42. حتما ددلاین زمانی مشخص کنیم و مزیت ها و تخفیف های خرید در امروز رو بیان و بولد کنیم

  43. پیشنهاد حداقل 2 محصول بعد از مشاوره

  44. محصولی رو پیشنهاد بدید که علاوه بر رفع نیاز بتونه باعث صرفه جویی در هزینه ها و زمان و... شود

  45. اگر قراردادی عقد نشد ، به دنبال بهانه نباشیم . اول عیب یابی سپس راه حل برای موفقیت

  46. زبان مهم ، ارتباط چشمی ، حالت دستان ، طرز نشستن و...... بسیار بسیار مهم و حتما مفصلا در موردش صحبت خواهییم کرد

  47. هر فروش موفق بعد از انتقال حس اعتماد و امن بودن رخ میدهد

  48. ارتباط سازی و کانال سازی قطعا خیلی خیلی با ارزشتر و گرانبها تر از سود ناشی از فروش یک محصول است

  49. چه در فروش موفق و چه در فروش ناموفق ،یادمان باشد برای وقتی که از دیگران گرفتیم حتما قدردان باشیم

  50. هر سوالی که پاسخش را نمیدانستیم  به جای اینکه بگوییم نمیدانم !!!، شفاف بگوییم که پاسخ پرسش شما رو پیدا میکنم و برای مخاطب خودمان و سوالاتش ارزش قائل شویم

  51. عبارتی مانند : راستشو بخواهید ، واقعیت اینه که و .... این حس رو ایجاد میکنه که حتما تا الان دروغ میگفتید پس ازین عبارات استفاده نشه

  52. به قول نلسون ماندلا: من هرگز نمیبازم ، یا پیروز میشوم و یا یاد میگیرم 
  53. تلاش کنیم و فکر کنیم و با درایت و مطالعه به جلو حرکت کنیم

مقاله در حال بروز رسانی است ...

آخرین ویرایش در دوشنبه, 12 تیر 1402 01:46
نظرات (0)
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد
سوال یا نظر خود را بنویسید
Posting as Guest
×
0  کاراکتر ها
Suggested Locations