قبل از ثبت نام در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا همان ستاد ایران ، باید ابتدا هدفتان از ثبت نام در این سامانه را مشخص کنید ، چنانچه برای شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی قصد ثبت نام دارید ، می بایست ابتدا در سامانه ساجات ثبت نام کنید برای اخذ صلاحیت فنی و پیمانکاری ( با توجه به فعالیت شرکت داشتن مثلا مدرک کارشناسی مدیرعامل در حوزه انفورماتیک کفایت میکند که باید در سامانه ساجات بارگذاری شود ، نوع فعالیت مهم است و بعد از ثبت نام رتبه بندی انجام می شود و گواهی صادر می شود و با گواهی صادرشده باید در سامانه ستاد ثبت نام کنیم ، برای مشاهده نحوه ثبت نام در سامانه ساجات ( سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی ) اینجا کلیک کنید .
مراحل ثبت نام برخط در سامانه ستاد ایران :
- مراجعه به بخش ثبت نام تأمین کننده/مناقصهگر/مزایدهگر درصفحه نخست سامانه و اقدام به ثبت نام
- مشخص نمودن مشخصات کاربری توسط متقاضی
- تأیید سند شرایط و ضوابط استفاده از سامانه
- درج امضای الکترونیکی
- فعالشدن مشخصات کاربری