قبل از اقدام برای ثبت نام در سامانه ساجات باید بدانید که چه کسانی با چه اهدافی در این سامانه ثبت نام می کنند ، به این منظور توضیحاتی در ادامه به شما ارائه خواهیم داد ...
سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرائی یا همان ساجات برای رتبه بندی اشخاص حقوقی ( شرکتها ) و اشخاص حقیقی طراحی شده است و برای آنکه شخص بتواند صلاحیت و یا رتبه در زمینه فعالیت خودش را بگیرد .
مراحل ثبت درخواست صلاحیت در ساجات
- ابتدا می بایست وارد سامانه ساجات شده و سپس در صورتی که قبلا ثبت نام را انجام نداده باشد ، اقدام به ثبت نام کند و یا در صورت ثبت نام قبلی و فراموشی رمز عبور قسمت فراموشی رمز را زده و اقدام به بازیابی رمز عبور خود بکند .
- بعد از آن برای ادامه مراحل و بارگزاری مدارک مورد نیاز در قسمتهای مربوطه اقدام کند . توجه داشته باشید امکان دارد پس از کلیک بر روی گزینه ورود ، شما به سامانه خدمات الکترونیک دولت وارد می شوید که در این سامانه نیز امکان ادامه مراحل وجود دارد .
- پس از ارسال مدارک مورد نیاز ، موارد ارسالی شما مورد بررسی قرار می گیرد .
- اعتبار سنجی انجام می شود و گواهی صلاحیت و رتبه به شما تعلق می گیرد .