در پرونده های برند وقتی که اظهارنامه و یا اسامی انتخاب شده طبق قوانینی که مطرح شده نباشد، کارشناس از پرونده ایراد گرفته و متقاضی را ملزم به رفع نقص این ایرادات میکند ، از ایراداتی که کارشناس سازمان ممکن است از پرونده های برند بگیرد می توان به نقص در توصیف ، نقص در نام برند به دلیل مشابهت و یا لاتین بودن و رعایت نکردن اصل دو سوم فارسی در علامت ، نقص در مجوز و ... اشاره کرد .
برای این منظور با ورود به پورتال مركز مالكيت معنوي (iripo.ssaa.ir) و انتخاب گزينه «ورود اعضا» سپس ورود به سامانه با وارد نمودن نام كاربري و رمز عبور ، انتخاب اظهارنامه مربوطه و انتخاب گزينه «نامه درخواست» ← انتخاب گزينه ثبت درخواست جديد ← انتخاب موضوع «درخواست رفع نقص» ← تكميل مراحل ثبت درخواست تا دريافت شماره مكانيزه و یا انتخاب ابلاغیه و ثبت پاسخ ابلاغیه می توانید درخواست رفع نقص را انجام دهید .
توجه : در متن درخواست تمام موارد خواسته شده را به ترتيب اعلام شده در ابلاغيه رفع نقص، تايپ و ضمائم را پيوست همين درخواست نمائيد. بديهي است هر درخواست فقط يكبار امكان ارسال دارد و تا اعلام نظركارشناس بر روي آن، امكان ثبت درخواست مجدد، از آن نوع، وجود ندارد، لذا دقت نمائيد كه تمام موارد اعلام شده در ابلاغيه رفع نقص را بطور كامل پاسخ دهيد.
نکته مهم و حائز اهمیت این است که اگر چنانچه در پیش نویس ابلاغیه اخطار رد کارشناس توضیحاتی در خصوص قابل بررسی بودن پرونده تحت شرایط خاصی را مطرح کرده باشد می بایست ابتدا پاسخ به پیش نویس ابلاغیه اخطار رد را بزنید ( جهت چگونگی انجام اینجا کلیک کنید ) و بعد درخواست رفع نقص را انجام دهید .
مهم است که رفع نقص اصولی باشد اما از آن مهمتر اصولی ارسال کردن اظهارنامه برند است تا کارشناس از پرونده برند شما نقص نگیرد . جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص و امور دیگر با کارشناسان ما در ثبتاد تماس بگیرید .