نامه معرفی به دفترخانه به جهت گواهی تایید امضا برای ثبت نام در سامانه مالکیت معنوی الزامی است ، از جمله برای ثبت برند ، زمانی که شما اقدام به ثبت برند و لوگو یا علامت تجاری خودتان می کنید باید کلیه ملزومات و مدارک لازم برای آن را از قبل آماده کرده باشید ،
ملزومات برای اقدام به ثبت برند
- ثبت نام در سامانه ثنا ( برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید ) ،
- داشتن شماره همراه به نام ،
- اسکن کارت ملی و شناسنامه ،
- اسکن مدرک دال بر فعالیت در زمینه ای که می خواهید ثبت برند انجام دهید ،
- انتخاب اسم برندی که قبلا ثبت نشده باشد ( استعلام برند ) ،
- طراحی لوگو و علامت تجاری و فایل در اندازه 501*501 پیکسل و با فرمت های استاندارد jpg , ...
- و داشتن گواهی تایید امضا از دفاتر اسناد رسمی که شناسه یکتا و رمز تصدیق در آن درج شده باشد ( نکته : این مورد صرفا برای شرکت ها ( اشخاص حقوقی ) الزامی است .
فرض کنید شما می خواهید یک برند به نام شرکتتان به ثبت برسانید در اینصورت باید مدیرعامل و دارنده حق امضای شرکت با مراجعه به دفاتر اساد رسمی و با در دست داشتن مدارک ثبتی شرکت و روزنامه رسمی و آخرین تغییرات شرکت و همچنین مدارک هویتی خودش با عنوان مدیرعامل شرکت ... اقدام به اخذ گواهی تایید امضای حقوقی کند .
بسیاری از افرادی که در ابتدای کار ثبت برند هستند با موضوع اخذ گواهی تایید امضا از دفاتر اسناد رسمی آشنایی ندارند و از روال آن مطلع نیستند همچنین دفاتر اسناد رسمی نیز بعد از مراجعه از شما سوال می کنند که این گواهی دقیقا برای چه موضوعی است و به چه علت باید تنظیم شود ؟ برای آنکه شما نیز با این مشکل مواجه نشوید و کار شما به سرعت انجام شود ، می بایست نامه معرفی به دفترخانه را نیز همراه داشته باشید .
اما پس از ارسال اظهارنامه برند به سازمان نیز شخص حتما باید نسبت به تایید مدارک خود ( مدرک دال برفعالیتش که میتواند جواز کسب ، جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری یا .... باشد ) در دفاتر اسناد رسمی اقدام کند ، شما می توانید خودتان نسب به تایید دفترخانه اقدام کنید یا با ما تماس بگیرید تا به جای شما انجام دهیم ، برای ثبت درخواست تایید مدارک در دفترخانه اینجا کلیک کنید .