جهت تماس با ما اینجا کلیک کنید  ( یا به 09120035133 پیامک بدید )

مزایا و معایب ثبت برند و لوگو

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

ثبت برند و لوگو هم مزایایی دارد و هم شاید معایبی که قطعا مزایای آن بسیار بیشتر است که در این مقاله مفصلا به آن می پردازیم ثبت برند نامی است که ، ارائه دهنده ی یک محصول و خدمات مرتبط به آن را نشان می دهد و اگر بخواهیم در این مطلب تعریفی برای علامت تجاری و لوگو نیزداشته باشیم ، طرح و عنوانی است که به متقاضیان خرید محصول و خدمات شما کمک می کند که محصول شما را بهتر بشناسند و علاوه بر شناخت بهتر، موجب تمایز خدمات شما نسبت به دیگر افراد نیزمی باشد . یکی دیگر از ویژگی های اساسی و مهم که می تواند نکته ی قابل توجهی در این مطلب باشد با ثبت برند به راحتی ویژگی های مختلف کار خود را می توانید ارائه دهید ، و مهم تر از آن این که نام شما شهرت پیدامی کندو دیگر متقاضیان آن رامی شناسند.

مزایای ثبت برند و لوگو

1- عدم امکان استفاده دیگران  

یکی از مهم ترین مزایای ثبت برند و لوگو برای جلوگیری از سو استفاده ی دیگران نسبت به نام انتخابی صنف فعالیتی شما می باشد .

2- قانونی شدن

یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت قانونی شدن نام انتخابی فرد متقاضی است این عنوان بدان معنی است که قانون از شما در برابر کسانی که بدون اجازه شما از نام برند ثبت شده شما استفاده می کنند حمایت می کند و به عبارتی دیگران اجازه استفاده از این نام را از نظر قانونی ندارند .

3- اعتماد مشتری

 مهم ترین بخش این مطلب جلب رضایت و اعتماد مشتری با انجام ثبت برند است .

4- ارائه آن به سازمان ها و ادارات دولتی مثل سازمان غذا و دارو

 برای اخذ پروانه بهره برداری ، مجوز از سازمان غذا و دارو و اخذ سیب سلامت باید حتما گواهی برند ثبت شده ارائه دهید .

5- اعتبار

 برای دیده شدن یک محصول  و کسب اعتبار در دنیایی که هر ثانیه در حال رشد و توسعه هست تا بتوان کسب و کار را گسترش داد و منحصربفرد شد باید برند خود را به ثبت برسانید .

 

معایب ثبت برند و لوگو

1- هزینه

2-زمان

 نکته : اگر کمی تامل کنید این موارد در مقابل سودی که از ثبت برند عایدتان می شود قابل چشم پوشی هستند .

 جمع بندی

پس مهم ترین موضوعی که  می تواند در ثبت برند ، موثر باشد جلب اعتماد مشتری است و عنوان مهم دیگر این که نام برند شما در مقابل قانون شناخته می شود و باعث کاهش هزینه های دیگر اعم از تبلیغات می شود  و  به شما کمک میکند تارقبای شما نیز دیگر از نام انتخابی شما استفاده نکنند.

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش در دوشنبه, 03 ارديبهشت 1403 13:35
نظرات (0)
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد
سوال یا نظر خود را بنویسید
Posting as Guest
×
0  کاراکتر ها
Suggested Locations